Szansa na międzynarodową promocję dla polskich, nowatorskich projektów

Twórcy najciekawszych, nowatorskich projektów naukowo-technologicznych mają szansę na światową promocję i doradztwo biznesowe. Do końca roku powinni zgłosić je poprzez platformę closertopeople.com, na której zaprezentują się obok rozwiązań z całego świata.

„Bringing tech&science closer to people” to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat UNESCO. W ramach inicjatywy każdy internauta wchodząc na stronę www.closertopeople.com będzie mógł poznać najciekawsze, innowacyjne technologie i projekty naukowe z kategorii: transport i mobilność, materiały i produkcja, elektronika, IoT i IoE, wirtualna rzeczywistość, technologie komunikacyjne, nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia, energetyka i paliwa, bezpieczeństwo, FinTech. Przez kwartał będą one dodatkowo prezentowane również organizacjom branżowym, izbom handlowym, inwestorom i akceleratorom – potencjalnym partnerom, mogącym wesprzeć ich rozwój lub proces komercjalizacji.

„Kampania umożliwia prezentację projektów technologicznych i naukowych, zapewnia im pomoc w wejściu na rynki zagraniczne, ma też zainteresować osoby z różnych środowisk innowacjami, które rozwijają się w poszczególnych branżach i regionach” – mówi jeden z twórców inicjatywy Marek Kotelnicki reprezentujący Fundację CIKT. „Zależy nam na tym, aby przy pomocy naszych partnerów zagranicznych, wyszukać najbardziej innowacyjne projekty i dotrzeć do lokalnych społeczności. Dzięki temu Japończycy dowiedzą się, co się dzieje w Brazylii, a Australijczycy, co się dzieje w Danii” – dodaje Katarzyna Janocha z platformy Internest. Dzięki zaangażowaniu ponad 50 lokalnych i międzynarodowych partnerów, kampania ma objąć ok. 100 krajów. W projekt zaangażowały się dotychczas m.in.: UNESCO, Israel Innovation Institute, Hax Hardware Accelerator, EduCare India, Jumpstart Academy Africa, Australian Technology Park Sydney. Partnerzy pomogą organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata. (kk)

(http://naukawpolsce.pap.pl/, 22.11.2016)