Materiał kompozytowy Tepex dynalite, wytwarzany przez wchodzącą w skład koncernu Lanxess spółkę Bond-Laminates, dobrze się sprawdza w ekstremalnych warunkach sportowych. Wysoko wydajny materiał na bazie polipropylenu wzmocniony włóknami ciągłymi został wykorzystany przez spółkę Skywalk GmbH & Co. KG do produkcji półleżącej uprzęży paralotniarskiej Range X-Alps, która była używana podczas zawodów polegających na przeprawie przez Alpy pieszo i paralotnią. Podpórka na nogi w tej uprzęży wykonana jest z sandwiczowej płyty kompozytowej o grubości zaledwie jednego centymetra, na którą składają się cienkie okładziny z materiału Tepex o grubości zaledwie 0,5 mm oraz warstwa polipropylenu o strukturze plastra miodu spółki EconCore N.V.
To nie jedyne zastosowanie materiałów Tepex. Lanxess dostrzega istotne możliwości zastosowania sandwiczowych materiałów kompozytowych w ultralekkich konstrukcjach samochodowych, szczególnie w produkcji większych części, które muszą się charakteryzować odpowiednią sztywnością, takich jak podłoga bagażnika, osłony zbiornika paliwa, obudowa przedłużacza zasięgu, obudowy baterii strukturalnych i elementy foteli.
Materiały te można by też wykorzystać do produkcji osłon zbiorników paliwa, które stanowią część przestrzeni bagażnika. Wykonane z takiego materiału byłyby znacznie lżejsze niż ich odpowiedniki ze stali lub aluminium. Ponadto takie elementy jak rowki, prowadnice czy uchwyty mogłyby stanowić integralną część tych osłon i zostać wytworzone w ramach pojedynczego etapu produkcyjnego, co przyczyniłoby się do dalszej redukcji kosztów. (kk)
(http://www.plastech.pl/, 30.10.2015)