Borealis rozwija ofertę polipropylenu dla branży kompozytów

Borealis wprowadza do swojej oferty szerokie portfolio polipropylenu do zastosowania w lekkich materiałach kompozytowych. Nowe rozwiązania zostaną zaprezentowane po raz pierwszy podczas konferencji VDI International Conference on Plastics in Automotive Engineering, która odbędzie się w Mannheim (Niemcy). Jednocześnie Borealis poinformował o zwiększeniu zdolności produkcyjnych w zakresie polipropylenu wzmacnianego długimi włóknami szklanymi (PP-LGF) pod nazwą Fibremod w zakładach we włoskiej miejscowości Monza (Lombardia).

Polipropylen dla zastosowań w kompozytach pozwala uzyskać doskonałe właściwości mechaniczne i zmniejszenie wagi dla wymagającej branży motoryzacyjnej. Dążenie do obniżenia masy samochodu, oszczędności na paliwie i uzyskania lepszego profilu środowiskowego powodują, iż producenci coraz częściej sięgają po materiały alternatywne we wszystkich elementach pojazdów. W ostatnich latach różnego rodzaju materiały, głównie polimery termoplastyczne, używane były w celu zastąpienia stali i aluminium, zwłaszcza w wymagających częściach strukturalnych i odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Zyskiwały między innymi matryce termoplastyczne, jak np. polipropylen, ze względu na doskonałe właściwości przetwórcze i konkurencyjne koszty. Dlatego też Borealis zdecydował się dołączyć do grona firm oferujących rozwiązania przeznaczone specjalnie dla branży kompozytów, proponując kompletną gamę materiałów przeznaczonych dla zaawansowanych części samochodowych.

Rozwinięcie zdolności produkcyjnych w zakresie materiałów Fibremod to efekt obserwowanego zwiększania się zapotrzebowania na te materiały, które pozwalają osiągnąć doskonałe właściwości mechaniczne, przy jednoczesnej wysokiej czystości i znakomitych właściwościach uzyskiwanych powierzchni. Materiały PP-LGF pod nazwą Fibremod produkowane są w miejscowości Monza od 2013 r., a po rozbudowie zdolności w zakresie PP-LGF wyniosą 10 tys. ton rocznie. Rodzina Fibremod obejmuje kompoundy SGF i LGF wytwarzane w opatentowanej technologii pultruzji. Oprócz cennych właściwości mechanicznych posiadają one także korzystne cechy środowiskowe – ich temperatura przetwarzania jest obniżona, co skutkuje niższym zużycie energii w porównaniu z innymi tworzywami inżynieryjnymi i metalami. (kk)

(http://www.plastech.pl/, 18.02.2016)